meta content='De boekenfabriek: Mijn persoonlijke website met recensies en overzichten van spannende en fantasievolle boeken voor jeugd, YA en volwassenen' name='description'/ meta content='recensies, boeken, boekenrecensies' name='keywords'/ meta content='Anneke van Ieperen' name='Author'/> meta content='boekenfabriek@gmail.com' name='Email'/ meta content='all' name='robots'/ meta content='Netherlands' name='country'/ De boekenfabriek: Verwacht in mei

donderdag 21 april 2016

Verwacht in mei

Nu april ook alweer bijna is afgelopen, is het tijd om te bekijken welke boeken er volgende maand worden verwacht. Er is zoveel nog te lezen, de stapel wordt hoger en hoger. Dat zal voor elke fanatieke lezer een bekend -luxe- probleem zijn denk ik zo. Door alle recensie boeken die eerst gelezen moeten worden en het bijhouden van een blog heb ik soms wel eens het gevoel dat ik achterop raak, maar dat kan me er niet van weerhouden om toch elke maand weer blij te worden van wat er uit gaat komen.
Waar kijk ik naar uit?


Jax Miller Mijn naam is VrijheidBij Cargo verschijnt Mijn naam is Vrijheid van de voor mij onbekende Amerikaanse schrijfster Jax Miller . De beschrijving van het boek klinkt interessant en ook de cover ziet er uitnodigend uit.
         
Jens Henrik Jensen SchaduwmannenSchaduwmannen van Jens Henrik Jensen is het
tweede boek met hoofdpersoon Niels Oxen en verschijnt bij Bruna. Ik las het eerste boek De hondenmoorden met veel plezier.




In het land der blinden van Jess Walter is weer een boek met hoofdpersoon Caroline Mabry. Ik heb maar één boek gelezen van deze auteur, maar die is wel heel goed bevallen. Dus, deze komt zeker op mijn lijst. Verschijnt bij Marmer.

Jess Walter In het land der blinden


Vera Buck Runa
Bij Karakter verschijnt volgende maand het debuut van de Duitse Vera Buck, Runa. Zowel de cover als de achterflap doen wat luguber aan en dat is onweerstaanbaar.







MJ Arlidge Pluk een roosBij de Boekerij verschijnt alweer het derde deel met hoofdpersoon Helen Grace: Pluk een roos van M. J. Arlidge. Ik heb het tweede boek nog niet gelezen (ligt nog op de stapel), maar het eerste boek was zo spannend en las zo snel dat ik die er nog wel even tussen kan stoppen.





Ika Gerritsen Beschadigd
Een debuut van eigen bodem mag niet ontbreken in de lijst. Bij Letterrijn verschijnt Beschadigd van Ika Gerritsen. Prachtige, uitnodigende cover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten