meta content='De boekenfabriek: Mijn persoonlijke website met recensies en overzichten van spannende en fantasievolle boeken voor jeugd, YA en volwassenen' name='description'/ meta content='recensies, boeken, boekenrecensies' name='keywords'/ meta content='Anneke van Ieperen' name='Author'/> meta content='boekenfabriek@gmail.com' name='Email'/ meta content='all' name='robots'/ meta content='Netherlands' name='country'/ De boekenfabriek: Verwacht in oktober

maandag 3 oktober 2016

Verwacht in oktober

Summary Wat ik heb gelezen in september, wat ik ga doen in oktober
Hemelvuur, Het bloed kruipt, Runa, Achter gesloten deuren, Pluk een roos

September is ook weer voorbij en ondanks dat ik het ontzettend druk heb gehad met werk heb ik toch best aardig wat kunnen lezen. Hemelvuur van Francesca Haig heb ik gelezen voor AW Bruna en ook Het bloed kruipt van Stuart Neville voor de blogtour. Daarnaast las ik voor de Hebban buzzleesclub Achter gesloten deuren van B.A. Paris dat deze maand zal verschijnen bij Ambo|Anthos. Dit boek is sterk op de Nederlandse markt gezet met veel publiciteit en voelt nu een beetje als een hype. Wat ik ervan vond kun je hier lezen. Verder las ik voor Vrouwenthrillers Runa van Vera Buck en Samen van Anita Terpstra. Op dit moment lees ik Gotcha! van Sterre Carron die ik over een paar weken op mijn blog zal recenseren.

Er was ook nog tijd over voor mijn "eigen" boeken. Ik las de nieuwste Helen Grace van M.J. Arlidge, Pluk een roos. Tussendoor las ik Kleine dolk, een kort verhaal in de Grisha wereld van Leigh Bardugo en drie klassiekers van Roald Dahl: De reuzenperzik, Daantje, de wereldkampioen en De fantastische meneer Vos.

En deze maand?







Luitingh Sijthoff, AW Bruna, Ambo|Anthos, Overamstel
In oktober verschijnt dus Achter gesloten deuren van B.A. Paris, die ik al heb mogen lezen voor de #hebbanbuzz.  

Orphan X van Gregg Hurwitz verschijnt bij Bruna. Dit boek ligt vrij bovenop mijn nog te lezen stapel, aangezien ik deze heb gekregen van de uitgever bij het Bites voor Bloggers event eind vorige maand.

De Nederlandse versie van Harry Potter and the Cursed Child verschijnt ook, maar die las ik vorige maand al in het Engels.

Dan de boeken die verwacht worden en die ik nog niet heb gelezen ;-)

Later als ik dood ben van Ilse Ruijters is inmiddels al verschenen bij The House of Books. We hebben er best lang op moeten wachten, dus ben ik er benieuwd naar haar tweede thriller.

Negendoder is het debuut van de Duitse Astrid Ule en de Amerikaanse Erik Hansen en vormt ook het begin van een serie met als hoofdpersoon profiler Emma Carow. De flaptekst belooft veel goeds in ieder geval.Het boek zal verschijnen bij Luitingh Sijthoff.

Bij Ambo|Anthos verschijnt Melkbloed van Clara Weiss en Het zwarte hart van Stephanie Garber, het eerste deel in De duisternis serie, is inmiddels ook al verschenen.

Ondanks het feit dat ik veel lees blijft de stapel maar groeien van alle boeken die ik nog wil lezen. Bovenop mijn stapel ligt in ieder geval nog De Graces van Laure Eve, Orphan X van Gregg Hurwitz, Het smelt van Lize Spit en Eenzaam en extreem ver weg van Kate Ling. Dan zijn er ook altijd nog boeken, vooral series, die ik zo graag eigenlijk nog een keer zou willen lezen, maar waarvoor de tijd helemaal ontbreekt. Er is er wel één die ook bovenop de stapel ligt. Op de uitreiking van de Hebban awards vorige week kocht ik de heruitgave van Hex van Thomas Olde Heuvelt. Ik las dit boek drie jaar geleden al, maar dit is de herschreven versie én ik kon het direct laten signeren. Maar voordat ik hier aan kan beginnen eerst de recensie exemplaren die ik nog heb liggen.

Dus, ook oktober wordt weer een drukke leesmaand!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten