meta content='De boekenfabriek: Mijn persoonlijke website met recensies en overzichten van spannende en fantasievolle boeken voor jeugd, YA en volwassenen' name='description'/ meta content='recensies, boeken, boekenrecensies' name='keywords'/ meta content='Anneke van Ieperen' name='Author'/> meta content='boekenfabriek@gmail.com' name='Email'/ meta content='all' name='robots'/ meta content='Netherlands' name='country'/ De boekenfabriek: Gelezen in oktober, verwacht in november

zondag 6 november 2016

Gelezen in oktober, verwacht in november

Summary Wrap up oktober/Wat te doen in november
Blossom Books, Boekerij, AW Bruna, LS, The House of Books

Oktober is voorbij gevlogen en het is alweer tijd voor me om te kijken wat ik heb gelezen afgelopen maand en wat ik wil doen de komende maand. Ik heb 7 boeken gelezen in oktober, waarvan er 6 recensie-exemplaren waren. Dat betekent dat ik maar 1 boek heb kunnen lezen van mijn NTL stapel, maar aan de andere kant ben ik dus veel bezig geweest voor mijn blog en dat is natuurlijk superleuk!










AW Bruna, Celtica, LS, Witsand, Unieboek|Het Spectrum

In oktober heb ik het eerste deel gelezen van Het wormgat, het debuut van de Vlaamse Iris Fontijn en het derde deel van de Lockwood &Co serie van de Britse Jonathan Stroud. Beide waren YA's en recensieboeken voor Hebban. Ik was erg blij dat ik De jongen met de lege ogen, de derde Lockwood, mocht lezen. Ik ben echt dol op deze serie en het is iedere keer weer fijn om een nieuw spookavontuur te lezen van het geliefde drietal Lockwood, Lucy en George.

Voor Vrouwenthrillers las ik Samen van Anita Terpstra, dat vond ik ook een super goed boek. Ik mocht Anita ook wat vragen voorleggen, het interview kun je hier lezen.

Via Unieboek|Het Spectrum ontving ik een exemplaar van Nerve, waar ik een paar weken geleden een recensie over plaatste, en via Thrillerlezers en Sterre Carron kreeg ik een vooruitleesexemplaar van Gotcha!. Twee héél verschillende boeken, maar allebei op hun eigen manier geweldig goed. Als laatste deed ik mee aan de blogtour rond het derde deel in De laatste Wachter serie, Nachtrijder, van Alexandra Penrhyn Lowe. De eerste twee delen, Sevenster en Wolfsbloed had ik al met heel veel plezier gelezen en het was dan ook ontzettend leuk de auteur te ontmoeten op het Bites voor Bloggers event van uitgever AW Bruna. Mijn aandeel in de tour plaatste ik vorige week.

Shannon Kirk Methode 15/33 Crime Compagnie

Methode 15/33 van Shannon Kirk las ik van mijn NTL stapel, alhoewel dit boek niet de onderste van de stapel was. Op de één of andere manier weet ik nooit echt goed van te voren welk boek het gaat worden.




Verder rondde ik de Hebban leesclub af van Achter gesloten deuren van BA Paris en schreef ik het eindverslag. Maar het allerleukste deze maand was de mail van Isa Maron, dat ik - samen met een aantal andere lezers - het laatste deel van De Noordzeemoorden vooruit mocht gaan lezen. En wanneer we voldoen aan een aantal (kleine!) voorwaarden, dan ontvangen we na de publicatie op 15 november een gesigneerd exemplaar. Echt héél erg leuk is dat.

Dat was dus mijn oktober, nu november. Wat komt eraan? Omdat ik een beetje laat ben met mijn wrap up zijn Nachtrijder van Alexandra en Klikspaan van M.J. Arlidge al verschenen. De eerste heb ik inmiddels al gelezen en de tweede ga ik zeker lezen, met wat reserves. Ik vond namelijk de vorige Helen Grace wat minder goed, ik had daar meer van verwacht. Ik hoop dat Klikspaan zich weer net als de eerste delen meer buiten de gebaande paden waant.

Er komt weer een nieuwe Harlan Coben aan, Naar huis. Dat is fijn, want ik ben een fan van Coben. Blossom Books komt met twee geweldige YA titels, namelijk Harteloos van Marissa Meyer en Kraai en koninkrijk van Leigh Bardugo. Ik ben een grote fan van Leigh Bardugo, haar Grisha trilogie vond ik geweldig en ook het eerste deel van De kraaien, List en leugens, was heel goed. Ook verschijnt Een fakkel tegen het duister van Sabaa Tahir, het tweede deel in de Vuur en as serie. De heerschappij van de maskers vond ik echt heel erg goed, dus ik kijk hier erg naar uit.

Alweer genoeg om naar uit te kijken, vooral wanneer er vervolgdelen uitkomen van series waar je al een poosje verlangend naar uitkijkt. Op dit moment ben ik Eindspel van Isa aan het lezen, de recensie daarvan zal precies op 15 november in ieder geval op Hebban verschijnen. Verder ligt nog Moordvrienden van Nele Neuhaus te wachten voor Vrouwenthrillers en De kronieken van Bane voor Hebban. Ook ontving ik van Letterrijn een exemplaar van de nieuwe YA van Yvonne Deinert, Rauw. Dit moet dus in ieder geval gelezen worden deze maand en eigenlijk wil ik ook erg graag beginnen in Hof van mist en woede van Sarah J. Maas (erg dik boek), Rood van Pierce Brown en Zoo van James Patterson. Aangezien ik elke maand maar weinig tijd over heb om iets weg te lezen van mijn stapel is het zó moeilijk om te kiezen. Het wordt in ieder geval weer een drukke leesmaand.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten