meta content='De boekenfabriek: Mijn persoonlijke website met recensies en overzichten van spannende en fantasievolle boeken voor jeugd, YA en volwassenen' name='description'/ meta content='recensies, boeken, boekenrecensies' name='keywords'/ meta content='Anneke van Ieperen' name='Author'/> meta content='boekenfabriek@gmail.com' name='Email'/ meta content='all' name='robots'/ meta content='Netherlands' name='country'/ De boekenfabriek: Gelezen en verwacht

maandag 3 april 2017

Gelezen en verwacht

Summary De balans is weer opgemaakt, voor maart
LS, Droomvallei, Boekerij, Moon, Fontein, Unieboek|Het Spectrum

Ook maart was weer een leuke leesmaand, alhoewel ik wat minder heb gelezen dan normaal denk ik. Allereerst heb ik meegedaan aan de Bol leesclub van Ragdoll, het intrigerende debuut van Daniel Cole. Ik kreeg een leuk berichtje van Nienke Pool met de vraag of ik haar nieuwste boek Yin en Yang wilde lezen.  Eindelijk kon ik het tweede deel lezen van de Vuur en as serie van Sabaa Tahir, Duizend hoog wilde ik zo graag lezen dat ik het boek heb besteld bij een andere bibliotheek en Klikspaan moest er gewoon even tussendoor. Onverschrokken kreeg ik van Unieboek|Het Spectrum waarvan de recensie nog volgt.





De leukste dingen zijn toch meestal die, die je niet ziet aankomen. Het team van Vrouwenthrillers (Wendy en ik dus) zijn uitgenodigd voor een lunch en een interview daarna met de Britse auteur Clare Mackintosh. Haar tweede boek, Ik zie je, verschijnt in juni en wij mochten al genieten van een vooruitleesexemplaar. Superspannend en ik ben uiteraard behoorlijk zenuwachtig. Een verslag van de ontmoeting volgt natuurlijk.

Kabook, Cargo, The House of Books, LS, Blossom Books, De Fontein, De Geus

Er verschijnen veel boeken volgende maand en soms wil ik een boek alleen al lezen vanwege de prachtige cover. Zoals bijvoorbeeld het nieuwe boek van Becky Albertalli. Ik heb Simon vs de verwachtingen van de rest van de wereld gelezen, heel erg leuk, en ik ben benieuwd of De voordelen van onbeantwoorde liefde net zo grappig is. Goed of slecht ligt al op de stapel dankzij gulle gever Nienke Pool. Wendy heeft Sirenen en Echo al gelezen en zich daar heel positief over uitgelaten, dus die moeten allebei ook de stapel.







Cargo, Lannoo, Godijn, AW Bruna, Brave New Books

Wat gaat er gebeuren in april? Ik lees nu Jager, voor Vrouwenthrillers. Dit duurt al even, want het is én een dik boek én er komt steeds iets tussendoor. Ik ben ook begonnen in Serafina en de zwarte mantel, het eerste Serafina boek van Robert Beatty, voor Hebban.

Perfide is het laatste boek van Fiona Flanders en zij heeft Vrouwenthrillers gevraagd of de site hier wat aandacht aan kan schenken. Dat gaat ook gebeuren, maar kan nog even duren. Volgens Nienke moest Goed of slecht van Ali Land maar bovenop de NTL stapel, maar ja, haar Falco ligt daar ook al.

Dat wordt dus weer een beetje doorlezen in april!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten