meta content='De boekenfabriek: Mijn persoonlijke website met recensies en overzichten van spannende en fantasievolle boeken voor jeugd, YA en volwassenen' name='description'/ meta content='recensies, boeken, boekenrecensies' name='keywords'/ meta content='Anneke van Ieperen' name='Author'/> meta content='boekenfabriek@gmail.com' name='Email'/ meta content='all' name='robots'/ meta content='Netherlands' name='country'/ De boekenfabriek: Gelezen en verwacht

maandag 1 mei 2017

Gelezen en verwacht

Summary Wat ik heb gelezen in april en wat er gaat komen in mei
Cargo, Xander, Vrijdag, LS, Gottmer, Lannoo, Lemniscaat, De Fontein, Zomer & Keuning

April was een goede leesmaand, Ik las Jager van Lars Kepler en Zerk van Ellen Gerretzen voor Vrouwenthrillers en Serafina en de zwarte mantel voor Hebban. Binnenkort start de blogtour voor Verslaafd van Mons Kallentoft en mijn recensie zal verschijnen op 5 mei. Verder las ik de jeugdthrillers Verwoest van Margje Woodrow, Vijftien van Marlies Slegers en De honden van Allan Stratton.

Ook lees ik voor de shortlist van de Hebban debuutprijs en het eerste boek dat ik heb gelezen is De negen kamers van Peter-Paul Rauwerda.







AW Bruna, Cargo, LS, De Fontein, Unieboek|Het Spectrum

In mei verschijnen er weer flink wat boeken. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar In het water van Paula Hawkins. Van Belinda Bauer en Lisa Gardner heb ik tot nu toe alles gelezen, het is gewoon weer fijn dat er van hen weer nieuwe boeken uitkomen.
Het meeste kijk ik uit naar het derde deel van Sarah J. Maas: Hof van vleugels en verwoesting. Alleen de cover al is weer fantastisch, net als de vorige delen.




Hof van vleugels en verwoesting, Best of YA





Ook in mei zal ik verder lezen voor de shortlist voor de Hebban debuutprijs. Daarnaast liggen er voor Vrouwenthrillers nog De vrouw in suite 10 van Ruth Ware en Perfide van Fiona Flanders. Voor Hebban ga ik Phobos² lezen, maar aangezien ik nog niet ben toegekomen aan het eerste deel moet dat nog even wachten. Ik heb de eerste Phobos wel liggen hier, dus daar begin ik eerst aan. Het meisje uit Brooklyn van Guillaume Musso ligt ook klaar, met dank aan AW Bruna uitgevers.

                                                                                             
LS, Q,








Het allerleukste de afgelopen maand was de lunch en het interview dat Wendy en ik (en andere bloggers) hadden met Clare Mackintosh op het kantoor van uitgeverij De Fontein. De reis ernaartoe verliep wat stormachtig waardoor we helaas wat aan de late kant waren. Gelukkig had Clare veel te vertellen en kregen we niet het gevoel heel veel gemist te hebben.

Ik zie jou, De Fontein











Op dit moment lees ik Middernachtdame van Cassandra Clare. Een hele dikke pil, dus lees ik er in ieder geval nog één of twee andere boeken naast. Mei begint voor mij goed want ik heb een week vakantie. Lezen dus!
Middernachtdame, Blossom Books



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten